hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > قم| احداث قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان از استثنایی ترین طرح های راه استان قم

قم| احداث قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان از استثنایی ترین طرح های راه استان قم

مدیرکل راه و شهر سازی قم گفت: قطار پرسرعت اصفهان- قم- تهران یکی از استثنایی ترین طرح های استان قم است که با اجرای این پروژه در زمان کمتر از یک ساعت مسافران از قم به ایستگاه راه آهن مرکزی تهران منتقل می شوند.

حسن صبوری در گفت وگو با رویداد ایران، به عبور قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان به صورت زیرگذر از زیرسطح و به صورت تونلی از بلوار پیامبر اعظم(ص) خبر داد و اظهار کرد: این قطار سریع السیر پس از عبور از مسیرهای یاد شده از محدوده بیمارستان هزار تختخوابی پاسارگاد و شهرک پریسان شهر قم خارج می شود.

وی با بیان اینکه نقطه ورودی این قطار سریع السیر درقم، از بعد از میدان ولی عصر(عج) تا میدان بقیه الله پیش بینی شده‌است، تصریح کرد: ورود این قطار سریع السیر از این نقطه یک محل تلاقی به متروی شهری دارد که به ایستگاه تبادلی بین مترو و ایستگاه قطار سریع السیر تهران-قم- اصفهان تبدیل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهر سازی قم در ادامه از برگزاری جلسه ای با حضور مسولان کشوری و استان خبر داد و بیان کرد:مبحث تملکات و دپوی پروژه مشخص و نهایی شده‌است.

وی با تاکید براینکه بخشی از تونل و محل دپوی پروژه قطار سریع السیر تهران- قم-اصفهان در محدوده اراضی ملی قرار دارد، گفت: برای برطرف کردن این مسئله نیز؛ اداره کل راه و شهرسازی دو زمین مورد نیاز برای ادامه پروژه را در اختیار شرکت ساخت قرار می دهد.

صبوری اضافه کرد: مشکلی از نظر اجرای پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان وجود ندارد اما این پروژه مدتی به دلیل مشکلات ارزی در هر ۳ استان متوقف شده‌بود.

وی با تاکید براینکه براساس پیش بینی‌های صورت گرفته باید این پروژه تا به امروز به پایان می‌رسید، گفت: اما به دلیل وجود برخی مشکلات اعتباری، طرح‌های مطالعاتی و همچنین تغییراتی که در حوزه تهران، اصفهان و قم انجام شد با تاخیر روبه رو شده است.

مدیرکل راه و شهر سازی قم، قطار پرسرعت اصفهان- قم- تهران را یکی از طرح‌های مهم ملی دانست و بیان کرد: اجرای این طرح با ۴۲۲ کیلومتر خط ریلی با اعتبار ۱۳ میلیارد یوآن (واحد پول چین) فاینانس شده است.

وی با اشاره به طرح احداث قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان یکی از استثنایی ترین طرح های راه دراستان قم،گفت: با اجرای این پروژه در زمان کمتر از یک ساعت مسافران از قم به ایستگاه راه آهن مرکزی تهران منتقل می شوند.

صبوری اضافه کرد: این طرح از مصوبه های سفر کاروان دولت یازدهم به قم است که با سرمایه گذاری حدود 5/5 میلیارد یورو اعتبار ارزی برای کل مسیر در حال احداث است.






امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد